Güney Meksika’ya

2 aylık gezimizin bir turu “Meksika, tatil köyleri, plajlar ve speedoslardan başka bir şey değil!” “Azteklerin Ülkesi” na bu son seyahatten önce düşünürdük. Meksika’nın görüşlerimizi temel almamız gerekiyordu, 2007’de bir hafta, her şey dahil tatil gezisi oldu. Bu gezide, temelde bizim tesisimizin sınırları içinde kaldık ve Margarita Gözlüklerimizin altından biraz daha fazlasını gördük!

Meksika’da birkaç çılgın çocuk, 2007. Bu gezide çok eğlendik!
Ama bu 7 yıl önceydi. Şimdi burada 2 aydan fazla geçirdiğimize göre, ülkeyi bağımsız olarak seyahat ettikten sonra, Meksika’nın plaj barlarından ve bikinilerden çok daha fazla sunulduğunu görüyoruz. Meksika’da ziyaret edilecek sonsuz yerler var.

Burada kendi yolumuzu bulduk. Bizi gerçekten şaşırtan derin bir tarih ve zengin bir kültürle yavaşça dokunan biri. Ama itiraf etmeliyiz… Meksika’dayken hala lüks hayatına düştük.

Havuzdaki margaritalar

Son birkaç yıldır seyahatlerimiz dövülmüş yollarda harcandı. Kambur balinalarla dalış yapmak, Pamir Otoyolunu gezmek ve Moğolistan’daki bozkır trekking gibi bazı olağanüstü şeyler yaptık. Seyahat deneyimlerimizin çoğu, sokak tarafındaki barların ve 5 yıldızlı tatil köylerinin konforundan çok zor destinasyonlarda olmuştur.

Cancun’da tatil köyleri ve lüks
Meksika bizim için farklıydı. Rahatlama ve hoşgörü ile dolu bir yolculuk oldu. Burada çok şey yaptık ve yine de çoğu zaman rahatladığımızı hissediyoruz. Günlerimiz görme ve macera ile, aynı zamanda Meksika’yı bu kadar özel kılan rahatlık ve kolaylık ile doluydu.

Biz taze öğütülmüş kahve, görkemli Meksika mutfağı ve lüks tatil köy zevk olsa da, biz hala kalabalık ve gerçek Meksika uzakta yolumuzu bulduk. Biz sadece kıyılara sarılmadık ve bu bazen kaba ve sağlam Cumhuriyette güvenli oynamadık.

2 ay uçtu… Peki neye ulaştık?

Cancun:

Vancouver Adası’ndan iyi seyahat arkadaşımız Bernie ile tanıştığımız Cancun’da başladık. Biz onunla 5 gün takıldı ve gerçekten Cancun şehri zevk. Orada gerçek Meksika veya Maya kültürünün eksikliğine rağmen, şehirde 1 için 2 margarita ve çarpıcı plajda lezzetli piknikler zevk.

Cancun’daki plaj… cennette sadece bir gün.
Isla Holbox:

Cancun’dan sonra, yoğun rahatlamamıza devam ettiğimiz Isla Holbox’a gittik. Bu ultra rahat ada sadece dinlenmek ve bloglara ve e-postalara yakalanmak için yerdi. Bizim 8 gün boyunca ya sahilde, dizüstü bilgisayarlarımızda ya da yaya olarak, tozlu şeritlerin etrafında dolaşarak geçirdik. Biz bir öğleden sonra taze yakalama aradı ve akşam yemeği için balıkçılar ile takas etti. Biz o gece pansiyonda lezzetli bir balık yemeği pişirdi.

Günümüzde Balık Videosu yakalamamıza göz atın!

Holbox Adası’nı rahatlattı
Valladolid:

Valladolid’de 2 hafta geçirdik ve bugüne kadar favori kasabalarımızdan biri. Şehirdeki bazı oteller ve tur operatörleri ile çalıştık ve çok sayıda harika gurbetçi, yerliler ve işletme sahipleriyle tanışma şansı bulduk. Biz bazı güzel konuk evlerinde (Casa Hamana, Posada San Juan, Casa Quetzel) yanı sıra bazı korkak hosteller (Candelaria & Fraille) kaldı. Bir Cenote ve Maya köyüne bir bisiklet gezisi ve Ria Lagartos flamingolarını görmek için bir tur yaptık. Valladolid sessiz, tuhaf ve renkli ve kesinlikle kendimizi gelecekte birkaç ay boyunca orada yaşıyor olabilir.

San Servacio O Gervasio Katedrali ile Valladolid’de Renkli Sokak
Tulum:

Aslında Tulum’a iki kez gittik ve her iki kez de büyük bir konaklama vardı. İlk kez parlak kırmızı bisikletlerimizi beyaz kum plajına kadar bisiklete binmekten ve güneşte ıslatarak zevk aldık. Riviera Maya turizmi ile basın gezimizden sonra Tulum’a döndük ve bir cenote ve Mexidivers ile Karayip Denizi’nde dalış yapabilmekten çok memnun oldum, her iki deneyim de asla unutmayacağım!

Playa del Carmen ve Riviera Maya:

Tulum’a yapılan iki ziyaretimiz arasında, Riviera Maya Tourism tarafından Maya Riviera boyunca sahip olacak bazı maceralara bakmaya davet edildik. Onlar bizi burada tesis etrafında macera harika bir gün vardı muhteşem hacienda tres rios resort koydu. Biz gerçekten biz çarpıcı bir odada kaldı ve her şey dahil yaşam tarzı birkaç gün yaşadım gibi biz gerçekten bir Meksika tatil gibi hissettim!

Hacienda Tres Rios’taki çarpıcı odamız
Riviera Maya bize ev sahipliği yapmak için harika bir iş yaptı ve bize şimdiye kadar bizim gezi kesin vurgular bazı siteleri gösterdi. Playa del Carmen’de yapılacak sonsuz şeyler var. (Ve çevresinde). Bir yeraltı keşfettikRio Secreto’daki nehir sistemi, Xcaret’te olağanüstü bir kültürel performans izledi, güzel Si’an Kaan Doğa Koruma Alanı’ndaki kanallardan ecstasy’de yüzen ve antik tulum & coba kalıntılarını kontrol etti.

Bu, reçel dolu ve heyecan verici bir 5 gündü ve bu heyecan verici turizm hedefinde çok şey görebildiğimiz ve yapabildiğimiz için çok minnettarız.

Tulum kalıntıları

Merida:

Merida’da Yucatan Turizmi ile ortaklık kurduk ve bizi dostça şoförümüz Pedro ile hazırladılar. Pedro bizi sokaklarda dolaştığımız ve bir gün boyunca sahilde tembellik ettiğimiz Progreso Plajı’na götürdü. Ayrıca bizi Dzibilchaltun, Chichen Itza, Uxmal ve Izmal’ın renkli kasabasının olağanüstü kalıntılarına götürdü. Tam huşu içinde arkeolojik alanların etrafında yürüdük ve Chichen Itza dünyanın harikası olmasına rağmen, favorimiz Uxmal’dı.

Uxmal kalıntıları, bizim favorimiz!

Merida aslında daha büyük, daha yoğun bir valladolid gibi hissediyor. Mimari güzel ve şehir içinde ve çevresinde görülecek çok şey var, ancak trafiğin sağır edici sesi gerçekten şehrin ambiyansından uzaklaştı.

Merida’da geçirdiğimiz süre boyunca, şehri ziyaret etmeye değer Nomadas Hostel’de kaldık. Bu, eller aşağı, şimdiye kadar kaldığımız en iyi hostel (yolda 5 yıl sonra çok şey söylüyor!)

Videomuza göz atın: Merida, Meksika: Yucatan çevresindeki geziler için mükemmel temel

☞ Daha fazla Meksika makalesine bakın:

Puerto Vallarta’da yapılacak şeyler – kaçırmak istemeyeceğiniz 20 harika şey!

La Paz, Meksika’da yapılacak şeyler – ilk 21’in bir listesi

Cabo San Lucas’ta Yapılacak Şeyler – En İyi 21’in Listesi

Guanajuato’da yapılacak şeyler – ilk 10’un bir listesi

San Pancho’da yapılacak şeyler – ilk 15’in bir listesi

Sırt çantasıyla Meksika – Şimdi buraya seyahat etmenin 8 nedeni

Manzanillo Colima – Nihai Seyahat Rehberi

Palenque:

Palenque’de sadece 2 gece geçirdik ve diğer tüm gezginlerin burada durduğu nedenden dolayı oradaydık… Maya kalıntıları! MÖ 226’ya kadar uzanan ormanın derinliklerinde yer alarak, bunlar gördüğümüz en iyi kalıntılardan bazılarıydı. Aslında hangilerini tercih ettiğimize karar veremiyoruz, Uxmal veya Palenque, ikisi de muhteşem.

Palenque Ruins’deki Haç Tapınağı’ndan manzaralar

San Cristobal de las Casas:

Meksika’daki yeni favori şehir! San Cristobal kesinlikle nefes kesici. Aşağı doğru yürüdüğümüz her dar şerit gibi görünüyordu. San Cristobal’da bir hafta geçirdik ve zaten geri dönmeyi ve hatta yakın gelecekte burada yaşamayı planlıyoruz. İhtiyacınız olan her şeye ve daha fazlasına sahiptir. Sessiz yaya sokaklarını sıralayan barlardan ve kafelerden canlı müzik yankıları, yerel halk dostu, çevredeki dağ manzarası çarpıcı ve sıcaklık yıl boyunca serin ve rahat.

Bir fincan kahvenin tadını çıkarmak için güzel bir alan

San Cristobal’daki günlerimiz görme, şarap içmek, kahve yudumlamak, çok sayıda kiliseyi ziyaret etmek ve bakmak için yürüyüş yapmak için harcandı. San Juan Chaula köyünde bir gün geçirdik ve vaftiz edilen hıçkırık çocukların, tavuklar kurban edildiğinden ve zemin çam iğnelerine kaplandığından etkilendik!

Ayrıca ünlü Sumidero Kanyonu Kanyonu’na bir tur yaptık. Bir tekneye atladık ve üstümüzdeki 1000 metrelik kayalıklara bakarken kanyon tespit ettik. San Cristobal çevresinde daha fazla günlük gezi yapabilirdik ama zamanımız yoktu.

Şimdi Belize’ye gidiyoruz!

Harika bir iki ay sonra, Meksika’daki zamanımız sona erdi. Biz oturup bizim son Coronas ve son Quesiidillas Chetumal şehrinde bir restoranda bitirirken, aslında çok üzücü hissettim. Meksika, mükemmel bir konfor ve kültür dengesi ile seyahat etmek için harika bir yerdi. Bu ülkede mutlak bir patlama yaşadık ve bir gün daha kuzeyi keşfetmek için bir gün döneceğimizden eminiz.

Ama şimdi bir tekneye atlamak üzereyiz ve komşu Belize’ye 2 saatlik bir yolculuğa çıkıyoruz! Creole kültürü hakkında bilgi edinmek, açık denizlerde dalış yapmak ve Cayes’in ada hayatının tadını çıkarmaktan çok heyecanlıyız.

Beğeniyor mu? İğnele!

Feragatname: Yoldaki Keçiler, Amazon Ortak ve diğer bazı perakendeciler için bir ortaklıktır. Bu, blogumuzdaki bağlantıları tıklatıp bu perakendecilerden satın alırsanız komisyon kazandığımız anlamına gelir.