Yangshuo – Son olarak Çin’deyiz!

Hong Kong teknik olarak Çin’in bir parçası olmasına rağmen, hala gerçek Çin’e gelmiş gibi hissetmedik ve gerçekten de sınırı geçmeye devam ediyorduk. Bizi Hong Kong şehir merkezinden Schenzen sınır kasabasına götürmek için çok etkili metro hattındaydık. Gerçekten çok zaman geçirmek istediğiniz bir yer değil.

Knock-of cüzdanları, ayakkabıları ve kıyafetleri tercih etmek için önemli bir yer. Orada bazı güçlükler vardı, ancak o kadar da kötü değildi. Otobüs biletleri satın almak için bir yere göz attıktan sonra, son olarak el hareketlerimizi anlayan ve ona uymak için bize el sallayan bir güvenlik ve güvenlik görevlisi keşfettik. Bit otobüs bileti standının yanı sıra kadın bize Shenzhen, Yangshuo, 320 RMB (yaklaşık 50 $) maliyetini anlattı.

Yüksek maliyetle şok olduk, ancak Çin’deki Mayıs tatilinin yanı sıra güvenlik ve güvenlik görevlisinin bizi oraya getirmek için bir tazminat aldığını belirtti! Benimle dalga mı geçiyorsun? Biz bundan çok memnun değildik, bu yüzden bir sonraki standa gittik ve 260 RMB için bir bilet (komisyon ödemeden) altık, çok daha iyi.

19:00 civarında çekilen gece otobüsü, Laos ve Vietnam’da almak için kullandıklarımızdan kalma otobüs, sadece biraz daha iyi. Biz de bacaklarımızı koridorda eğilmiş bacaklarımızla uzanmamız için yeterli olan yer seviyesi yatakları vardı. Üst ranzada hiçbir şey olmadan uyumak zorunda kalan insanlar için fakir hissettim, ancak gece boyunca çarpmaların üzerinde uçarken onları tutacak bir emniyet kemeri.

Nick, Yangshuo’ya gece otobüsünde rahat oluyor
Yangshuo’da 5: 30’da şiddetli bir sağanak yağış sırasında gösterdik. Tek inanabileceğimiz “Filipinler gibi harika” idi. Biz bizim ev-konum, Yangshuo Kültür evini kontrol etti ve gerçekten iyi bir odada yatağa gitti. Biz orada kaldı önümüzdeki 3 gece için durum olduğu gibi 5 saat sonra penceremizde güneş ışığı uyandı uyandı!

Bu evin yeri harika, şehrin hemen dışında, bölgesel insanların oyun kartlarının etrafında oturduğu ve çay içtiği küçük bir sokakta yer alıyor. Guy, bir kemanın Çince versiyonunu oynarken, gençler bisikletle uğraşır, güzel kırmızı fenerler başlarının üstündeki evlerden asılıdır. Sahibi, Wei ve onun evi yanı sıra ev-konum güzeldi çok samimi. Günde 3 ev yapımı yemek içeriyordu.

Kahvaltı basit, tost ve mango, muz, Çin elması ve portakal oldu. Öğle yemeği kızarmış pirinç (asla etrafta olmadık) ve akşam yemeğinin çok sayıda farklı Çin yemeklerinin büyük bir yayılmasıydı: harika ve ekşi tavuk, domuz eti ile ızgara doldurulmuş biber, sarımsak ve zencefil ile sote kar bezelye, karıştırın Biber ve soğan ile kızarmış sığır eti, tamamen pişmiş balkabağı… ve liste devam etti. Her şey yiyebileceğiniz bir şeydi ve herkes masanın etrafında oturuyordu, aynı zamanda yemek çubukları ile ortak yemeklerden yiyecek seçti. Kesinlikle her gece yemeklerimize baktık.

sokak kenarındaki barbekü
Sokak tarafı akşam yemeği ve bira içmek

Lezzetli yemeklerin yanı sıra, kırsal kesimi görmek için Yangshuo’nun güzel bölgesinde vardı. Guangxi eyaletinin bu kısmı, Dünya’dan yükselen kireçtaşı karstlarıyla noktalı muhteşem manzaralarıyla anlaşılmaktadır. Tayland, Vietnam, Laos ve Filipinler’de keşfedilenlere benzer; Ancak, bir yerde hiç bu kadar çok görmedik.

Karstiler, gözün her yöne görebildiği kadar uzanır. Kırsal görmenin en iyi yönteminin yanı sıra Karsts yakın karstin bisiklet kiralamak ve başa çıkmak olacağını seçtik. Kendimize son derece temel bir harita bulduk ve yöntemimizi kırsal bölgeye yönlendirdik. Yulong Nehri boyunca, tarım arazileriyle, küçük köylere, nehrin kıyısında ve sessiz arka yollar boyunca balık avlayan geçmiş adamlara bindik. Bir gün çağırmadan önce yaklaşık 3,5 saat sürdük. Yaklaşık 30 derece ve biz kasabaya geri döndük, birkaç Gatorades solundu ve öğleden sonra şekerleme için gittik çok sıcaktı. Yangshuo’da mükemmel bir ilk gün.

Yangshuo kırsalında bisiklet sürmenin ilk günümüz
Nehri geçmek

Bisiklete hızlı bir mola vermek
Nehirde bir adam “balık tutuyor” – balıkları kızartmak için bir araba ve kamyon pil kullanıyor!

köylerle bisiklet süren bölgesel bir bayan
Yangshuo kırsalındaki manzaralarUzaktaki güzel pirinç padleri ve karstiler
İkinci gün aynı şekilde geçirildi, ancak bu sefer bölgedeki ortak turistik şeyleri görmek istedik. Moon Hill’in yanı sıra Banyon Ağacı’nı da görmeye gittik. Bu gün gerçek tatil günü ve birincil yollar bölgesel gezgin otobüsleri, minibüsler, arabalar, motosikletler ve bisikletlerle doluydu. Biz cesur ve bizim yöntemimizin yanı sıra trafik dışında, bit gidon çanını sürekli çaldı! Banyon ağacına, 7 metre ölçüm yapan bir gövdeli 17 metre yüksekliğinde bir ağaçta sona erdik! 1400 yıldan fazla bir süre önce dikildi ve bir tarafta Jinbao Nehri ile bir parkın ortasına yerleştirildi.

Büyük, eski Banyon ağacı
İşaretleri asla dinlemiyorlar !!

Biz de bazı meraklı bölgesel insanlar tarafından çekilmiş bizim resmimizin yanı sıra nehirle birlikte yürüdü. Yangshuo’daki insanları çok arkadaş canlısı olduğunu keşfettik. Herkes, İngilizce bilmeseler de, geçtikçe HI’yi de belirtiyor, gerektiğinde yardımcı olmak için en zor ve yanıt endişelerini deneyeceklerdir. Hızlı Banyon molalarımızdan sonra, Moon Hill’e yöntemimizi yaptığımız için 10 hızlı bisikletimize geri döndük, dumanlardan ve diğer arabalardan kaçtık. Bisikletlerimizi park ettik, birkaç su aldık ve doğal bir ay şekli ile kireçtaşı uçurumunu görmek için yola çıktık. oldukça havalı. Biz sadece uzaktan bakmak için orada olduğumuza inanıyordu, ancak yakında gerçekten ilk elden bir görünüm elde etmek için uçurumun tepesine tırmanmak ima edildiğini fark ettik.

Alttan Moon Hill’in görünümü

Yani, 800 rock kesimli merdiven çıktık. Damlıyorduk, aynı zamanda damladığım gibi terliyorduk. O gün 33+ derece olduğu gibi nemli ve ötesinde idi. Top yürüyüş tamamen buna değdi, görünümler harika. Çevremizde bakabiliriz, aynı zamanda yerden dışarı çıkan karstin höyüklerini görebiliriz ve aralarında küçük köylerdi, harikaydı.

Nick, Moon Hill’in tepesi kadar son derece nemli bir yürüyüşe başlıyor

Moon Hill’in tepesine yaptı
Moon Hill’in tepesinden görünüm – kırsal ve uzaktaki tüm karstikler

Söylemeye gerek yok, iniş çok daha kolaydı. Yorgun bacaklarımızı bisikletimize geri çektik ve Yangshuo’ya geri döndük. Öğle yemeği için harika bir bit konumu keşfettik; Buharda ve bir soya ve biber sosu, ideal öğle yemeği yeri daldırılmış kızarmış domuz köfte! O kadar harikaydı ki orada birkaç kez yemek yedik.

çok sevilen domuz eti ve sebze köfte yapmak kadın

mmm, lezzetli dim sum ve köfte buğulanıyor
Yangshuo’daki üçüncü ve son gün, daha önce olanlara çok benziyordu: lezzetli bir taze kahvaltı kadar uyan, bisiklet kiralayın ve başa çıkın! Bu kez Li Nehri’nin yanı sıra Fuli köyüne de farklı bir yöne gidiyorduk. Bu şimdiye kadarki en iyi gezi oldu. Yolda zar zor bir araba ve kamyon vardı, sessizdi, manzara muhteşem, yöntem boyunca köylüler çok nazikti. Son derece huzurlu bir gün olarak. Biz bir içki için biraz kafede nehir boyunca durdu ve benim yöntem daha fazla yapmadan önce büyük aşağı. Fuli’nin (İngilizce hiçbir şey yazılmadığı için beklenmedik olmayan) ve bu nedenle bazı mükemmel manzaralarla bazı son derece kırsal köylerde sona erdi. Kadınlar nehirdeki salyangozlar için kaydırıyorlardı, su mandaları çamurlu suda soğuyordu ve çiftçiler mandalarını sokaklarda yürüyorlardı. Evet, kesinlikle Fuli’ye geri adım atmamız gerektiğine aldırmadık.

Salyangoz arayan yerel insanlar
Miles için tek turist biziz

Haha, başparmak yukarı!
Fuli yöntemimizde çarpıcı pirinç çeltikleri

El yapımı hayranları için anlaşılan Fuli kasabasına Li Nehri boyunca biraz feribot aldık. Bit şeritler, erkeklerle dükkanlarla doluydu ve resim becerilerini el yapımı ipek hayranlarına, nesilden nesile aktarılan becerilere uygulayan kadınlarla doluydu. Biz bizim ev yapımı akşam yemeği servis için zaman içinde Yangshuo geri gitmeden önce etrafında göz attı!

Bizi Li Nehri karşısında Fuli Köyü’ne götürmek için bit feribotumuzEl Yapımı Hayranlar Güneşte Kurutuyor, Fuli Köyü
O gece bazı mükemmel insanları tatmin ettik, Jeanette & Nic, İngiltere’den 3 yıldır seyahat eden bir çift, yarısı ülkeler arasında bisiklete binmek için harcandı! Onlar çok iyimser, olumlu ve kolay ve onlarla sohbet etmek için bir zevkti. Henüz yolda olmaktan zevk alıyorlar. Onlar gerçek bir ilham kaynağıydı.

Ertesi sabah ağrıyan bedenlerimizi sıcak yatağımızdan sürükledik ve bizi Guilin şehrine bir saatlik yolculuğa çıkarmak için bölgesel bir otobüse atladık.

Bu gönderi gibi mi? İğnele!

Feragatname: Yoldaki keçiler, Amazon ortağı ve aynı zamanda diğer bazı perakendeciler için bir bağlı kuruluş. Bu, blogumuzdaki bağlantıları tıklatırsanız ve bu perakendecilerden satın alırsanız komisyonlar yaptığımız anlamına gelir.