Chengdu, Çin: Dev Panda Yetiştirme Araştırma Üssü’ne

Ziyaretimiz Büyük bir hostelde iki gece sonra Guilin’e veda etme zamanı gelmişti. Sırt çantalarımızı omuzlarımızın üzerinden kaldırdık, bizi tren istasyonuna götürmek için yerel otobüsü bulduk ve Sichuan eyaletinde Chengdu’ya destansı 25 saatlik tren yolculuğumuza başladık. Çoğu insan yolculuğun bu ayağını uçuruyor, ancak ekonomik uçuş bileti bulamadık, ayrıca her zaman trene binmekten hoşlanıyoruz; Kırsal kesimi görmenin ve yerel halkla tanışmanın en iyi yoludur.

İlk bacak “sert koltuk” sınıfında 4 saatti. Bu temel olarak, çok az dolgulu bir koltukta 90 derecelik bir açıyla oturmanız gerektiği anlamına gelir. Bazıları için, böyle oturmak çok uzun bir yolculuk, ama neyse ki bizim için, trenleri değiştirmeden önce sadece 4 saat oradaydık. Trende İngilizcelerini denemeye istekli olan gerçekten güzel genç kadınlarla tanıştık. Rehberimiz vardı ve herkes bize nerede yaşadıklarını göstererek toplandı ve onlara nerede olduğumuzu ve nereye gittiğimizi gösterdik.

İngilizce konuşamayan yaşlı kadınlar, konuşmaya katılmak için ellerinden geleni yaptılar, ancak esas olarak El Nido, Filipinler’deki konukevi sahibinden hediye olarak aldığım bambu dokuma çantama hayranlardı. Hepsi onu sevdi, çok komik.

Tren İstasyonu’nda – İngilizce olmadan bilet satın almak için iyi şanslar!

oturma sınıfı tren

Herhangi birinizin yurtdışında bir aptal izlenip izlemediğini bilmiyorum ama şovdaki adam Çin’e gidiyor ve halka tuvaletlerde herhangi bir kapı olmadığından şikayet ediyor. Çin’in hangi bölümünde seyahat ettiği hakkında hiçbir fikrimiz yoktu çünkü şimdiye kadar yolculuğumuzda böyle bir şey görmemiştik. İlk tren istasyonumuza ulaştığımızda, kendimi rahatlatmak ve tuvalete doğru yol almak zorunda kaldım. Köşeyi yuvarladığımda ve tuvalete girerken, yüzümde şaplak attı: işleri olan kapısız bir tuvalette çömelen kadınlar!

Nereye bakacağımı bilmiyordum, bu yüzden kullanmak için boş bir “tuvalet” bulmaya çalışırken merkez koridordan yukarı çıktım, ama elbette böyle bir şey bulmak için her durak köşesine bakmalıydım! Sabah bununla uğraşmak için çok erkendi, ancak asla doğru bir zaman olmadığından eminim. Daha da kötüsü, uygun tuvaletler (batı tarzı veya Asya tarzı) değillerdi, sadece içinden gelen bir oluktu! Diğer insanların atıklarını hemen altımda acele etmesini izlemenin nasıl bir şey olduğunu hayal edebilirsiniz … Neyse ki oluğun sonunda değil, oluğun başlangıcına yaklaştım. Bir şok oldu. Hindistan’da bile hiç böyle bir şey görmedim. Çin, zaman geçtikçe bize başka şekillerde şok edici olurdu… okumaya devam et!

Biz sadece sohbet etrafında asılı duruyorduk bir sonraki tren geldi önce biraz zaman vardı. Hiçbir yerden bir kadın geldi ve yanımızda oturdu ve Çince konuşmaya başladı. Bizimle sohbet ediyordu ve sadece “Evet, tamam, uh ha, seni anlamıyoruz” diye cevap veriyorduk. Sonunda, diğer 2 kadın ve bir erkek geldi ve hepsi bizimle fotoğraf istedi. Komik oldu. Bu yüzden fotoğraf çekimini yaptık ve sonra ayakkabılarının fotoğrafını çekmelerini istedim. Çin’deki kadınlar her zaman 5 inç topuklu giyiyor. Nadiren daha küçük bir topuk görüyorum. Onlar da içlerinde şehir üzerinde yürüyorlar, nasıl yaptıklarını bilmiyorum.

tren istasyonunda dostça yerliler

Kadınlar ve 5 inç topuklular!
Nice People ile sohbet ettikten sonra bir sonraki trenimize biniyorduk. Bu sefer “sert uyuyan” sınıftaydık. Tıpkı Hindistan’daki bir SL sınıfı gibi, bir kabinde 6 yataklı temel 3 ranza sistemi gibi.

Sert uyuyan sınıf tren
Bunlar ve Hindistan’daki arasındaki tek fark, Çin’de trenlerin daha temiz olması… ama Çinli halkın sigara içmesi! Teoriklerin yakınındaki arabalar arasında sigara içmeleri gerekiyordu, bu teoride harika, ancak duman seyahat edebileceği gibi, sadece taşıyıcının geri kalanından geri döndü. Bizim için en büyük yolculuk değildi. Ayrıca, birbirimizin karşısında en iyi ranzalardaydık, bu ideal değil. Üst ranza en az alana sahiptir, bu yüzden boyunlarımız tamamen bükülmeden bile oturamadık; Tuvalete gitmek zorunda kalsaydık, üstten tırmanmak zorunda kaldık ve hoparlörlerin bulunduğu yer burası! Bir şey hakkında bağıran bir kadınla bir Çin interkom altında olmak en keyifli uyandırma çağrısı değildi.

Darip tren restoran sepeti
Bu trende duman kokusu, çok yüksek bir interkom ve klima olmasa da, iyi bir uyku yaşadıkVe yenilenmiş hissederek uyandım. Yulaf lapımızı yaptık ve Breaky için mangolarımızı kestik ve eşyalarımızı bir araya getirdik. Biz 4:00 civarında Chengdu geldi ve bizim tren istasyonundan bizim pansiyon bizim gezi başladı. Biz yaklaşık 1/2 saat yerel bir otobüs vardı, sonra başka birine geçmek zorunda kaldı.

Bu, dil engeli nedeniyle ulaşım bulmakla ilk kez mücadele etmiştik. Çin’de konuşulan, kelimenin tam anlamıyla çoğu zaman sıfırın yanında konuşulmuyor. Pansiyonlar oldukça akıcı ama sokaklarda veya müşteri hizmetleri ile iletişim kurmak için başka kimse bulmak iyi şans. Böylece, ikinci otobüs yolculuğu bizi bir süre aldı. Biz her yerde arıyor, her türlü yönlerini işaret ediyorduk, 20kg sırt çantalarımız bir ton tuğla gibi hissettim ve sadece bir taksi selamlamaya ve almaya hazırdık! Neyse ki, bizim otobüs bulduk ve bizi temelde pansiyon önünde bıraktı. Vay.

Sim’in rahat konukevinde kaldık ve harika, muhtemelen şimdiye kadar kaldığımız en iyisi. Sandalyeler, bir bilardo masası ve ping pong masası olan bir oyun odası, her türlü bilgi ve her şey hakkında topa sahip personel içeren bir seyahat masası. Hepsi harika İngilizce konuştu ve şehirleri ve ülkeleri hakkında gerçekten bilgili. Burası yeterince tavsiye edemeyiz. Gıda, biz bir hariç orada her yemek yedik pansiyonda çok iyiydi.

Chengdu’ya kadar gelmenin ana nedenimiz çok sevimli, sevimli ve sınırda tükenmiş, panda ayılarını görmekti! Hostelimiz bir tur teklif etti ama bildiğiniz gibi, tur almaktan heyecan duyuyoruz, bu yüzden ertesi gün kendimize yöneldik. Biz sadece 2 otobüs almak zorunda kaldı ve biz bir saat içinde vardı. Chengdu’nun hemen dışındaki dev panda yetiştirme araştırma üssüne gittik. Panda ayılarını burada üretiyorlar, ancak maalesef ayılar vahşi doğaya yeniden tanıtılamıyor.

Onları beslemek için insanlara bağımlı hale geldiler (dişleri bamboyu açacak kadar güçlü değil) ve hatta eşlere bile isteksizler. Yer kendisine bir yaban hayatı rezervi diyor ve hayvanat bahçesi gibi değil. Biz çok hayvanat bahçesi gibi değil, oldukça iyi bir rezerv olduğunu bulduk, ama ayılar için biraz daha iyi olabilirdi.

Tırmanma için ağaçlarla dolu birçok panda alanı, oynamak için çim ve etrafta dolaşmaları için bambu inşa edilmiş yapılar vardı. Tek sorun, muhafazaların o kadar da büyük olmamasıydı. Çok küçük değildiler, ama biraz daha büyük olabilirlerdi. Her iki durumda da, panda ayıları çok sevimli ve koşulları algılamıyorlardı! Bizim için göze çarpan 2 alan vardı: 7 ergenden oluşan bir grup ve 2 yavru olan bir anne. Bu ayıların çok fazla kişiliği var ve bazen davranışları çok insandı.

Bir parça bambu alırlar, otururlar, bir ağaca ya da başka bir şeye yaslanırlar ve yemeye başlarlardı. Dolu olduğunda, hepsi bir hindi yemeğini bitirmiş gibi sırtlarına uzanırlardı! Komik oldu.

Bir grup öğle yemeği. Chengdu, Çin

Sadece takılın. Chengdu, Çin
Mmmm, bambu! Chengdu, Çin

Ben çok doluyum! Chengdu, Chinaone Happy Panda. Chengdu, Çin.

Yavruların da tonlarca kişiliği vardı ve özellikle biri gerçekten çok zorlayıcıydı. Bir tepeye tırmanır ve sonra onu izleyen turistlerin dikkatini çekmek için aşağı inerdi; Annesine atladı ve onunla kaba bir şekilde evlenmeye çalıştı (hiçbirine sahip değildi) ve kardeşinin olduğu yere bir ağaca tırmanmak için elinden gelenin en iyisini yapmak için uzun zaman harcadı (oldukça garip bir şekilde ekleyebilirim) uyuklayan. Sahne çok komikti ve hepsinin aşağı inmesini izledik, bu bulanık karaktere tüm zaman boyunca gülüyoruz.

Kardeşinin olduğu yere tırmanmaya çalışmak. Chengdu, Çin

Neredeyse! Chengdu, Çin

Bir ağaçta rahatlamak. Chengdu, Çin

Sadece takılın. Chengdu, Çin
Dev pandaların yanı sıra, bu rezervde kırmızı pandalar da var. Buraya gelmeden önce onları duymamıştım. Rakunlara benziyorlar, ayılardan daha çok, ama eşit derecede sevimli. Dünyada 1000’den az vahşi pandalar kaldı, bu yüzden birkaç saat geçirdik ve vahşi doğada olmasalar bile en çok tehlike altındaki hayvanlardan bazılarını görebildiğimizi takdir ediyoruz.Kırmızı Panda. Chengdu, Chinaso sevimli. Red Panda, Chengdu, Çin

Ertesi gün dışarı çıkıp şehirdeki bazı manzaraları görmek için erken kaldık. Metro çizgisinde yolumuza girdik ve çok büyük, iyi korunmuş bir Budist tapınağı Wenshu Tapınağı’na gittik. Yer büyük ve parklar, kaplumbağalar, kurbağalar, manastırlar, rahipler ve metal urns yanan tütsü çubukları ile doluydu. Bir süre dolaşmak için harika bir yerdi. Oradan kırmızı fenerler, eski Çin mimarisi ve dükkanlarla kaplı bazı backstreetler bulduk.

Manastıra Giriş

Wenshu Tapınağı

Wenshu Tapınağı’nda tütsü yanıyor

Renkli çiçekler, Chengdu, Çin
Güzel Manastır

Tapınakta büyük bir kurbağa. Chengdu, Çin
Bir çay evine girdik ve yerel Sichuanese’nin yaptığı gibi, bazı yeşil çay ve bazı sohbetler vardı. Çay zamanına sahip oldukları gibi tamamen daldırmadık… Görünüşe göre bu öğleden sonra aktivite sırasında, bir adam metal bir tel ve sonunda biraz tüylü bir boya fırçası ile gelir, başına bir el feneri alır ve başlar Kulak temizliği için kulak kanalına derinlemesine kazmak! Belki de kulak eşitlememi çözebilirdi ve belki de dalış yapabiliyordum, ama sıhhi veya güvenli görünmüyordu, bu yüzden bundan vazgeçtik.

Geleneksel Çin Çayı

Çayevinde kulak temizliği!

Bir çay evinde veya gerçekten herhangi bir yerde gerçekleşecek en tuhaf şeye tanık olduktan sonra, ünlü Sichuan Hotpot’u denemek için bizi daha güneye götürmek için metrodaydık. Sichuanese yemekleri biberlerle dolu ve çok baharatlı… sevdiğimiz! Masalar masanın içine yerleştirilmiş bir brülörle kurulur, garson, masanızda sıcak eleman üzerinde kabarmaya devam eden büyük, kaynar bir baharatlı yağı çıkarır.

Daha sonra daha serin odaya gidip kabarcıklı iyilikte pişirmek istediğiniz bazı yiyecek şişlerini seçersiniz. Bir sürü farklı et seçenekleri vardı (menüde herhangi bir köpek olmadığından emin olduk) ve çok sayıda sebze sundu. Teneke kabımızı masamıza geri dönmeden önce sığır eti, domuz eti, tavuk, brokoli, karnabahar, filiz ve balkabağı ile doldurduk. Yemek için oldukça eğlenceli ve etkileşimli bir yol oldu ve biz baharatlı lezzetlerle kendimizi doldurma sona erdi.

seçilmeyi bekleyen tüm şişler

Şişimlerimizi baharatlı petrol kdveryasında pişirmek

Eve dönerken, o kadar tuhaf, o kadar anlaşılmaz ve o kadar saçma bir şeye tanık olduk ki, bizi parçalarımızda durdurmamızı sağladı. Diğer gezginler tarafından (Çin’e yeni geldiğimizde) Çinli ebeveynlerin çocuklarının pantolonundaki delikleri kesecekleri söylendi, böylece tuvalete gitmeleri gerekiyorsa daha kolay erişim. Tamam, iyi düşündük. Ama bunun ne anlama geldiğini tam olarak fark etmedik… Bunun anlamı evet, #1 veya #2 yapmak için daha kolay erişimdir, ancak tuvalette yapmazlar, hissettikleri her yerde yaparlar!

Bu anda, Mercedes, BMW’ler ve Porsches dışında hiçbir şey olmadan çok lüks bir alışveriş merkezinin dışında yürüyorduk. Araba çekildi, annem 3 yaşındaki çocuğuyla birlikte çıktı ve onu alışveriş merkezinin önünde olan güzel su çeşmesinin üzerinde tuttu ve oraya gitti. Çişin çeşmeye giriyor ve sonra r