Vilanculos, Mozambik – Plajlar ve Göz Bağları

Afrika’daki her seyahat günü çılgın, telaşlı, inanılmaz… ve bazen deniyor. Biz tofo bıraktı ve Imhambane kasabasına küçük bir chapa (mini otobüs/minibüs) aldı. Oradan, bir feribot bindik ve Maxixe’ye gittik, oradan Vilankulo’ya 4 saatlik bir yolculuk oldu. Yol boyunca, her zaman yolun kenarından her türlü eşyayı satan yerel insanlar vardır.

Bu kez, muazzam bir çanta taze portakal ve kaju fıstığı satın alabildik. Mozambik’te bir seyahat gününde asla aç olmayacaksınız! Chapa, her zamanki gibi insanlarla dolu, bagaj, gıda ürünleri ve genellikle koltuğun altında canlı tavuklar bile olacak. İlginç bir yolculuk yapar.

Tofo’dan Vilanculos’a giderken satılık lezzetli taze portakallar

Vilanculos’a vardık ve günümüzde ne olduğu hakkında sohbet etmek için Alice ve Henry ile buluşarak konukevimize yürüdük. Biz Roundevel Hut’umuzu kontrol ettikten sonra bir araya geldik ve o gece plajda akşam yemeği ve ukulele oturumu keyfini çıkardık.

Ertesi sabah Bazaruto Takımadaları’na yelken açmayı ayarlamıştık. Henüz en iyi günlerden biriydi! Dhow adlı geleneksel bir Mozambik teknesine doğru yola çıktık ve Magaruque adasına gittik.

Düşünceymez sakin, kristal berraklığında, turkuaz sudan yelken açmak inanılmazdı ve onu daha da özel kılan şey, yerel bir mızrak balıkçısının yanında çekildiğimiz ve bildiğimiz bir sonraki şey, canlı, taze yakalanan yengeçler öğle yemeği için gemiye geliyordu. Biz 1,75 $ için 13 iyi boyutlu yengeç var… duyulmamış!

Darip Çarpıcı Vilanculos takımadalarında yelken açmanın keyfini çıkarıyor
Bir mızrak balıkçısı, Bazaruto takımadaları, Mozambik’ten mümkün olan en taze yengeçleri satın almak

Teknede taze yakalanan yengeçler hazırlamak, Bazaruto Takımadaları, Mozambik
Kıyı şeridine yaklaştıktan sonra, hepimiz bir şnorkel için girdik ve akımla raf boyunca sürüklendik. Öğle yemeği muhteşem, yengeç köri, ızgara taze balık, pirinç, salata, ekmek ve muz.

Lezzetli taze bir öğle yemeğinin tadını çıkaran yolda keçiler, Magaruque Adası, Bazaruto takımadaları
Kendimizi doldurduktan sonra, onu yürümeye ve adayı biraz daha keşfetmeye karar verdik. Adanın ortasında yürüyüş yaptığımız ve adanın her tarafının muhteşem manzaralarıyla ödüllendirildiğimiz muazzam bir kumul vardı. Adadaki su çarpıcıydı, kum son derece beyaz ve gün muhteşemdi.

Magaruque Adası’nı keşfetmek, Bazaruto Takımadaları, Mozambik
Nick ve Henrik, Magaruque Adası, Bazaruto Takımadaları, Mozambik

Kum Dunes, Magaruque Adası, Bazaruto Takımadaları, Mozambik
Tam olarak daha iyi olamayacağını düşündüğümüzde, eve giderken suda bir dugong yüzme gördük! Dugong bir manatee gibidir ve görmek son derece nadirdir, ancak onu takip edip okyanusun dibinde sıyrılırken temiz sudan izleyecek kadar şanslıydık. Hemen mürettebat “Tipsy, Suppyy!” Diye bağırmaya başladı. … Olduğu gibi, muazzam bir yaratığı bu kadar uzun süre takip etmek için iyi bir ipucu alacaklardı! çok komik. Yeni arkadaşlarımızla mükemmel bir günün mükemmel bir sonuydu… ve Mozambik’e gelecek çok daha fazlası olurdu.

Vilanculos takımadalarında bir dugong
Nick, Ukelele’yi teknede uyguluyor Vilanculos’a geri dönüyor, Mozambik

Vilanculos’ta bir sonraki ve son gün, Nick ve ben yerel adamlardan biriyle köy turuna çıkmaya karar verdik. Sadece 3 kişiydik ve onunla bir program düzenlemiştik ve ona deneyimlemek ve görmek istediğimiz şeyleri anlattık. Cumartesi olduğu için okula veya hastaneye gidemedik, kapalıydılar.

Bunun yerine, ona pazara, yetimhaneye ve kiliseye gitmek istediğimizi söyledik. Cumartesi, Vilanculos’taki Kilise Günü’dir, bu yüzden mükemmel bir şekilde sıralanmıştır. Gün müthiş oldu ve biz yetimhanede çocuklarla oynamak ve onlara tüm defterler, kalemler, diş fırçaları ve diş macunu vermek zevk. Onlarla bir saat kadar geçirmek bile bizim için ödüllendiriciydi ve umarım şirketimizden keyif aldılar. Yüzlerindeki gülümsemeleri görmek kesinlikle günümüzü aydınlattı.

Vilanculos, Mozambik’teki Yetimhanede Çocuklar
Yetimhanedeki çocuklarla Darip, Vilanculos, Mozambik

Nick biraz su pompalamaya yardım ediyorVilanculos’taki yetimhanede Mozambik
Ne yazık ki, hizmet için zamanında kiliseye ulaşmak zorunda kaldığımız için orada çok fazla zaman geçiremedik. Afrika kilisesi evde kilise gibi bir şey değildir. Hizmet, çoğu geleneksel bezle sırtlarına bağlanmış bebeklerle, sokak şarkı söyleme ve dans eden kadınların bir alayı tarafından başladı. Kiliseye girdiler ve diğer herkes onları takip etti.

Biz ön sıradaki pew koltuklarımızı aldık ve boşuna harmanlamaya çalıştık. İnsanlar için çok neşeli bir zamandı, bütün hafta dört gözle bekledikleri bir şey. Biz hizmet sırasında bazı şarkı görmek umuyordu ve biz hemen hemen tüm hizmet şarkı söyleme şaşırdık! Evdeki kiliseler gibi sessiz ve havasız değildi, iyimserdi, canlı ve herkes tüm zaman boyunca şarkı söylüyor ve sohbet ediyordu.

Bir kısımda kendi dillerinde (Portekizce) tüm evli çiftlerin sahneye çıkmaları gerektiğini söylediler. Rehberimiz ne söylediklerini tercüme etti ve tüm yerliler tezahürat edip bizi alkışladı.

Görünüşe göre Mozambik’te kilisede oyun oynuyorlar! Erkekler sıraya gireceklerdi ve tüm kadınlar onların karşısında duracaklardı. Gözleri bağlı olsa da, kadınlar erkeklerini bulana kadar her erkeği hatta hissedeceklerdi. Neyse ki, göz bağımın altına bakabilirdim ve Nick’in ayakkabılarını görebiliyordum… umarım onu ​​hile yapmadan seçerdim.

Oyundan sonra ayrılma zamanının geldiğine karar verdik ve sahnenin önüne çıktık ve kiliseye kim olduğumuz, orada ne yaptığımız hakkında konuştuk ve bizi topluluklarına davet ettikleri için teşekkür ettik. Kalabalık güldü ve rehberimizin yaptığı her çeviri ile alkışladı ve kilisesinde bir Mazungu (beyaz kişi) görmekten mutluluk duyuyorlardı. Çok müthiş bir deneyim oldu.

Vilanculos yerel halkı ile kilisenin dışında Nick, Mozambik

Vilanculos, Mozambik’te kilisenin dışında dans eden kadınlar
Kilisenin içinde gözü kapalı olmak, Vilanculos, Mozambik

Yerel kilisenin içindeki yolda keçiler – oradaki tek beyaz yüzler! Vilanculos, Mozambik
Vilanculos, Mozambik’teki kilisenin dışındaki çocuklar

Güzel, renkli kumaş, vilanculos, mozambik ile bir terzi
Sunset’te balıkçılar, Vilanculos, Mozambik

Ertesi sabah, 4 kişiydik ve sonunda çok kuzey, uzak ve özel Quirimbas takımadalarına doğru ilerlemek için Beira’ya gittik. Önümüzdeki 2 gün (ve bundan sonraki her gün) hiçbirimizin unutamayacağı bir seyahat macerası oldu!

Bu gönderi gibi mi? İğnele!

Feragatname: Yoldaki Keçiler, Amazon Ortak ve diğer bazı perakendeciler için bir ortaklıktır. Bu, blogumuzdaki bağlantıları tıklatıp bu perakendecilerden satın alırsanız komisyon kazandığımız anlamına gelir.